Kennisgebieden
Binnen de kennisgebieden onderscheiden we de vakken aardrijkskunde, geschiedenis, natuur/ techniek en verkeer.
Voor aardrijkskunde geldt, dat de kinderen o.a. leren zich een kaartbeeld te vormen van de eigen regio, Nederland, Europa en de wereld. Uiteindelijk kunnen zij van de verschillende gebieden op de wereld specifieke kenmerken, bestaansmogelijkheden en ontwikkelingen aangeven.
Het onderwijs in geschiedenis is erop gericht, dat de leerlingen enige kennis hebben van belangrijke historische verschijnselen, ontwikkelingen en personen in verschillende perioden van de geschiedenis. Tevens leren zij perioden uit hun eigen leven en uit de geschiedenis op een tijdbalk te plaatsen en hanteren daarbij de begrippen eeuw en jaartelling.
Bij het natuuronderwijs/ techniek verkennen de leerlingen de natuur vanuit een kritische, vragende, waarderende en onderzoekende houding. Zij leren zorg te hebben voor een gezond leefmilieu. Voor verkeer geldt, dat de leerlingen kennis, inzicht en vaardigheden verwerven als consument en deelnemer aan het verkeer. De leerlingen in groep 7 nemen deel aan het landelijk theoretisch verkeersexamen.